Joc - test interactiu que permet fer un bon diagnòstic per comprovar el vostre coneixement en prevenció de residus.Tot allò que consumim, la manera en què ho comprem i el nostre comportament quotidià tenen impacte en la quantitat de residus que generem.Amb Residuòmetre podreu comprovar els vostres coneixements i grau de compromís ambiental i podreu descobrir quines són les actuacions més correctes pe disminuir el vostre impacte i, a més a més estalviar!
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
|
Títol
|
Residuòmetre
|
Enllaç al programa
|
http://www.ewwr.eu/ca/quiz
|
Autor (o autors)
|
Comunicació Europea
|
A quin sector va dirigit
|
Educació primària
|
Target
|
Cicle superior i secundària
|
Argument
|
Treballa per comprovar els coneixements en prevenció de residus.
|
Funcionalitat
|
Donar a conèixer entre l'alumnat el grau de compromís ambiental i descobrir quines són les actuacions més correctes.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Tractament de la informació i competència digital.
Competència del coneixement i interacció amb el món físic. Competència comunicativa lingüística i audiovisual. |
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
L'estètica és visual i atrectiva, la lletra entenadora amb imatges que acompanyen cada pestanya. També ens dona una explicació cada cop que l'encertem o fallem.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
Comprovar amb el Residuòmetre els coneixment en prevenció de residus i les actuacions més adients per disminuir el nostre imapacte i a més estalviar.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
Individual
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
|
En aquest programa trobem que és linial fa 20 preguntes i si falles o l'encertes et diu el perquè textualment dons ha de ser així o hauria de ser aixi la manera d'acutar dabant el repte que et pregunta.
|
Tipus de navegació
|
La navegació és linial.
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
No és necessari.
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
La interfície és atractiva, té un disseny senzill i atractiu, fet que facilita el seu ús i la fa atractiva per als usuaris.
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
En aquesta web el nivell d'interactivitat és molt reduït, l'activitat no requereix massa interactivitat amb l'usuari per a poder ser resolta amb èxit.
Aquesta pàgina és útil per estar informat del desgast inecessari que arribem a produir diàriament. |
Valoració personal o propostes de millora
|
És una pàgina que permet treballar i interessar-se per estar informat sobre tot dels errors que comets i el perquè hauries de canviar la manera d'atuar dabant d'alguna situació concreta.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada