SESSIÓ 1
| |||||
ESPAI: Aula d’informàtica
|
CURS:5è
|
ÀREA:Medi
|
TEMPORITZACIÓ: 2 sessions
| ||
COMPETÈNCIES:
| |||||
- Competència artística i cultural.
- Competència en el tractament de la informació i competència digital.
- Competència matemàtica.
| |||||
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
| |||||
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Utilitzar i valorar les matemàtiques com una eina útil per comprendre el món i per expressar informacions i coneixements sobre l’entorn, i reconèixer-les com una ciència oberta i dinàmica.
| |||||
CONTINGUTS:
| |||||
- Numeració i càlcul. Comprensió dels nombres, de les seves formes de representació i del sistema de numeració. Ús i contrast de diferents models per representar les relacions entre decimals, fraccions i percentatges.
- Relacions i canvi. Comprensió i anàlisi dels patrons, relacions i canvis. Exploració de la dependència de variables en contextos significatius
| |||||
PART INICIAL:
|
Organització
|
Material
| |||
És presentarà l’activitat als alumnes i els explicarem les pautes que han de complir el projecte per tal que després ho puguem utilitzar amb el kinect.
|
Grup mitjà
|
Ordinadors
Pautes
| |||
PART PRINCIPAL:
|
Organització
|
Material
| |||
Individualment els alumnes desenvoluparan el projecte d’Scrath seguint les pautes indicades anteriorment. És important que es segueixin les pautes indicades per tal que puguem desenvolupar la següent activitat amb èxit.
El projecte ha d’estar relacionat amb el reciclatge per tal que després el puguem utilitzar juntament amb el kinect.
El mestre farà de suport per si sorgeixen dubtes o problemes durant la sessió.
|
Grup mitjà
|
Ordinadors
Pautes
| |||
PART FINAL:
|
Organització
|
Material
| |||
Els alumnes guardaran els seus projectes per poder-ho portar a la pràctica a la següent sessió.
|
Grup mitjà
|
Ordinadors
| |||
OBSERVACIONS:
| |||||
ÍTEMS D’AVALUACIÓ:
| |||||
- Nivell d’utilització de l’Scratch.
- Creativitat en el disseny de la interfície.
- Funcionament del projecte.
| |||||
SESSIÓ 2
| |||||
ESPAI: Aula d’informàtica
|
CURS:5è
|
ÀREA:Medi
|
TEMPORITZACIÓ: 2 sessions
| ||
COMPETÈNCIES:
| |||||
- Competència en el tractament de la informació i competència digital.
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
- Competència social i ciutadana.
| |||||
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
| |||||
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Reconèixer i practicar els valors i normes que afavoreixen la convivència i la relació entre les persones, així com estratègies de resolució de conflictes des del diàleg i la mediació.
- Valorar i tenir cura del medi, així com assumir comportaments de consum responsable que contribueixin a la sostenibilitat.
| |||||
CONTINGUTS:
| |||||
- L’entorn i la seva conservació. Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció del medi.
- Pertinença i ciutadania. Defensa i cura de l’entorn, valorant les repercussions que té a nivell global la gestió local dels recursos i identificant les bones pràctiques alternatives i estratègies de consum responsable.
- Assumpció de pràctiques de consum responsable i de defensa del medi.
| |||||
PART INICIAL:
|
Organització
|
Material
| |||
Distribuïm els alumnes en tres grups, ja que només disposem de 3 kinect.
Un membre de cada grup haurà d’obrir el seu projecte d’Scratch en un ordinador que hauran acordat prèviament.
Seguidament se’ls ensenyarà com connectar el Kinect a l’ordinador i el seu funcionament.
|
Grup mitjà
|
Ordinadors
Kinect
| |||
PART PRINCIPAL:
|
Organització
|
Material
| |||
Deixarem experimentar als alumnes amb el kinect per què s’hi familiaritzin.
A continuació utilitzaran el projecte d’Scrath sobre reciclatge que van dissenyar a la sessió anterior per jugar-hi amb el kinect.
Practicaran per els grups que hem fet a l’inici de la sessió.
|
Grup mitjà
|
Ordinadors
Kinect
| |||
PART FINAL:
|
Organització
|
Material
| |||
Apagarem i desconnectarem tot el material i ho guardarem.
|
Grup mitjà
|
Ordinadors
Kinect
| |||
OBSERVACIONS:
| |||||
ÍTEMS D’AVALUACIÓ:
| |||||
- Actitud participativa i respectuosa.
- Tenir coneixement de la distribució dels residus en els corresponents contenidors.
| |||||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada