Aquest projecte documenta està orientat per entendre el concepte del reciclatge, com fer un bon ús i on ha d'anar cada residu. És fàcil i dinàmic d'utilitzar i de adquisició de conceptes perquè aquesta aplicació ho permet; permet fer més dinàmica i no tant feixuga l'explicació de temes o conceptes que es volen treballar amb els infants. Va ser creat per mi mateixa el segon curs de magisteri en la menció de TIC quan ens van presentar diferents recursos útils per fer servir dins de les aules amb els alumnes i mestres. Vaig decidir escollir aquest tema ja que és un tema que s'ha d'interioitzar des d'edats més primerenques perquè el reciclatge és important per poder conviure i sobreviure en el territori que tenim a l'abast perquè molts dels recursos naturals s'estan exhaustint per culpa nostra i si fem un bon ús i tenim una bona consciència podem evitar de fer mal o e destruir la natura ja que és necessària per a la nostra existència.
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
|
Títol
|
Reciclem, My documenta
|
Enllaç al programa
|
http://www.mydocumenta.com/index.php?proyecto_token=FAA48648A70A850AB3B23B211B477FFB
|
Autor (o autors)
|
Vanessa González
|
A quin sector va dirigit
|
Educació primària
|
Target
|
Cicle inicial, mitjà i superior
|
Argument
|
Informa dels diferents contenidors per tal de saber separar correctament els residus. També hi ha uns vídeos relacionats amb cada tipus de reciclatge que explica el procediment que segueix cada residu per arribar a ser reutilitzat de nou.
|
Funcionalitat
|
Donar a conèixer entre l'alumnat que reciclar es separar els residus i abocar-los al seu contenidor per tal de ser reutilitzats a les seves màquines de compostatge.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Tractament de la informació i competència digital.
Competència del coneixement i interacció amb el món físic.
Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
|
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
L'estètica és visual i atractiva. La lletra és entenedora amb imatges i diferents colors que identifiquen un contenidor o un altre. També podem trobar vídeos penjats.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
Donar a conèixer entre l'alumnat el concepte de reciclatge que és separar per obtenir un desenvolupament sostenible.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
individual/col·lectiu
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
|
En aquesta web trobem un format entenedor i senzill que ens permet anar cliclant diferents caselles per seguir l'explicació d'un tipus de residu. Pot ser a través d'imatges, o bé, mitjançant vídeos. No hi ha cap joc interactiu o activitat per realitzar. És només explicació.
|
Tipus de navegació
|
La navegació és linial pots començar i acabar per un tu vulguis.
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
Altaveus, ratolí
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
La interfície és atractiva, té un disseny senzill i entenedor; fet que facilita el seu ús i la comprensió d'aquesta.
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
En aquesta web el nivell d'interactivitat és molt reduït, ja que no hi ha cap mena d'activitat per resoldre l'usuari. Permet fer una neveagació lliure, depenent del que tu busquis d'informació.
Aquesta pàgina és útil per informar-te del reciclatge i la funció de separar. |
Valoració personal o propostes de millora
|
És una pàgina que permet introduir el tema de reciclatge d'una manera més dinàmica i entenedora amb breus explicacions i vídeos que ajuden a comprendre el reciclatge i la funció de separar per obtenir un bon desenvolupament sostenible.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada