El Protocol de Kyoto és
important explicar-lo com a introducció del tema del reciclatge o de la
reducció de contaminació per el medi ambient. Aquest document recull
signatures de diferents països per posar en marxa alternatives,
propostes i mesures per reduir la contaminació en el seu estat i així,
no perjudicar tant el planeta. A continuació, adjuntem un vídeo
en el qual surten diferents il·lustracions per entendre en què
consisteix el Protocol de Kyoto d'una manera més dinàmica i entretinguda
pels alumnes.
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
|
Títol
|
Protocolde Kyoto
|
Enllaç al programa
|
Autor (o autors)
|
Anònim
|
A quin sector va dirigit
|
Educació primària i educació secundària
|
Target
|
Cicle superior - ESO
|
Argument
|
Mitjançant imatges i veu explica el què has de saber sobre aquest acord ambiental a partir de diferents països del món.
|
Funcionalitat
|
Fa reflexionar a l'alumnat sobre què ha està passant a arreu del món sobre les grans emissions de de diòxid de carboni i com afecta això, al llarg dels anys. També, fa esment de què és aquest Protocol i quins països en són membres perquè posin mesures en la reducció d'aquests gasos.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi natural, social i cultural.
|
Competències que es treballen
|
Tractament de la informació i competència digital
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència del coneixement i interacció amb el món físic
|
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
L'estètica és visual i atractiva. Les il·lustracions que utilitzen per explicar el motiu de crear el Protocol de Kyoto i quines mesures estableixen són entenedors i la veu que es narra quan es va dibuixant deixa clar l'objectiu que vol fer arribar als destinataris. El so que s'utilitza no és exagerat sinó és viable per fer un bon seguiment de comprensió.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
No proposa cap activitat, és un vídeo informatiu.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
individual/col·lectiu
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
|
És un vídeo que explica breument el Protocol de Kyoto.
|
Tipus de navegació
|
Lineal.
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
Ratolí, altaveus
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
Té un disseny senzill i atractiu, fet que facilita el seu ús i comprensió pels usuaris.
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ). Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
En ser un vídeo, el nivell d'interactivitat és baixa que no requereix cap mena d'interactivitat amb altres usuaris. Una manera d'haver interactivitat amb altres usuaris és registran-te a youtube i creant un usuari, de tal manera obtindràs l'opció de comentar vídeos i tenir feedbacks amb altres usuaris que comentin el mateix vídeo que tu hagis comentat.
|
Valoració personal o propostes de millora
És un vídeo que permet reflexionar i interessar-se sobre què és el Protocol de Kyoto i per a què serveix tot utilitzant i mitjançant il·lustracions i veu per fer-ho més comprensible i entenedor pels destinataris.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada