17 d’abril del 2014

APRANEM A RECICLAR

Amb aquest JClic podem treballar de manera molt visual i senzilla com hem de reciclar amb els alumnes, de fet totes les seves activitats estan destinades a simulacions de com reciclar bé o no. En aquest JClic trobem diferents activitats, com per exemple memoris, trenca-closques, jocs de relacionar, entre altres.

En aquest paquet d’activitats hi ha poca interacció  amb l’aumnat, no obstant, al principi, deixa tres opcions per triar per quin paquet d’activitats (contenidor) vols començar.  
Crec que aquest JClic és adequat per treballar-ho amb els més petits, els alumnes de cicle inicial.


Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
Títol
Aprenem a reciclar
Enllaç al programa
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/reciclar/jclic/reciclar.jclic.zip&lang=ca&title=Aprenem+a+reciclar
Autor (o autors)
Maria Montserrat Iglesias
A quin sector va dirigit
Edcació primària
Target
Cicle inicial - cicle mitjà
Argument
Treballa el reciclatge a partir de paquets d'activitats JClic.
Funcionalitat
Per treballar el reciclatge i els seus corresponents contenidors amb els més petits.
Àrees curriculars relacionades
Medi
Competències que es treballen
Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
Tractament de la informació i competència digital.
Competència del coneixement i interacció amb el món físic.
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
L'estètica és correcte, en tot moment hi ha imatges que acompanyen el text, i en algunes ocasions aquestes també van acompanyades de so, ja sigui en el moment d'explicació del conte o en les diferents activitats per indicar els encerts, els errors, etc.
Tipus d’activitat que proposa
En aquest paquet d'activitats trobem activitats molt variades dins les possibilitats del JClic. Divideix les activitats en quatre blocs, depenent del contenidor al qual han d'anar els residus. A dins de cada bloc trobem activtitats típiques del JClic de relacionar, trencaclosques, memoris, d'ordenar, entre altres.
Ús: (individual / col·lectiu)
 Individual 
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
       A totes les diapositives trobem el mateix format i també hi trobem els mateixos icones que permeten desenvolupar les diferents activitats: endavant, enrere, tornar a començar, etc. A més a més, també trobem uns requadres que ens indiquen el nombre d'encerts, d'intents i el temps.
         Tipus de navegació
          Fàcil. Paquet d'activitats JClic
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
           Altaveus
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
        Té un disseny senzil i eficaç que facilita el seu ús i el fa atractiu per als usuaris, indicant-los en tot moment els processos que han de seguir per desenvolupar les activitats correctament.
INTERACTIVITAT
       Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
        Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
        Quines possibilitats didàctiques ofereix?


       La interactivitat entre l'usuar i la interfície no és massa elevada, tot hi així trobem un cert grau d'aquesta. Les activitats indiquen el que s'ha de fer tan en format escrit com en format oral, alhora també produeixen respostes un cop has finalitzat l'activitat. A més a més, proporciona informes de l'estat de les activitats, el nombre d'intents, els encerts, el temps, etc. 
      Només permet a l'usuari respondre a les activitats que el sistema proporciona.
       Aquestes activitats poden ser útils per treballar el reciclatge a través de les TIC d'una forma dinàmica.
Valoració personal o propostes de millora
Aquest paquet d'activitats permeten treballar el reciclatge de forma més divertida amb els alumnes, sobretot amb infants de cicle inicial i cice mitjà. Es podria augmentar la interactivitat per tal de donar opcions variades als alumnes.

1 comentari: