El segon nivell, s'incorpora un contenidor més, el blau, destinat a acollir els envasos de cartró i paper.
En el tercer nivell, l'escenari es complica encara més, ja que entra en escena l'iglú verd, que es reserva per acollir les ampolles, els pots i els pots de vidre, trobant l'internauta davant quatre recipients als quals ha de destinar deixalles amb diferents característiques i que flueixen amb rapidesa per la pantalla .
Així, el joc aconsegueix adaptar-se perfectament als diferents perfils dels usuaris, tenint en compte el seu grau de formació i, per descomptat, les seves destreses motores amb el botó.
Així, " Separa per Reciclar " pot constituir una magnífica eina didàctica i lúdica amb la qual els internautes tenen l'oportunitat de perfeccionar els seus coneixements en la matèria, solucionar dubtes i per descomptat corregir els errors més habituals.
http://www.sogama.es/videoxogo/sogama.php
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
|
Títol
|
Separa per reciclar
|
Enllaç al programa
|
http://www.sogama.es/videoxogo/sogama.php
|
Autor (o autors)
|
Xunta de Galicia i Societat Gallega del medi ambient
|
A quin sector va dirigit
|
Educació primària
|
Target
|
Cicle mitjà
|
Argument
|
Eina didàctica i lúdica amb la qual els internautes tenen l'oportunitat de perfeccionar els seus coneixements pel media ambient. |
Funcionalitat
|
Donar a conèixer entre l'alumnat els conceptes de desenvolupament sostenible i estimular i promoure conductes ambientalment responsables i de respecte vers el medi.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Tractament de la informació i competència digital.
Competència del coneixement i interacció amb el món físic. |
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
L'estètica és visual i atrectiva, la lletra entenadora amb imatges que acompanyen cada pestanya.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
Donar a conèixer entre l'alumnat els conceptes del desenvolupament sostenible i estimular i promoure conductes ambientalment responsables i de respecte vers el medi.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
Individual
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
|
En aquesta web trobem un format entenedor i senzill que ens permet desenvolupar i fer un seguiment de les activitats que proposen. Pots anar pujant de nivell a través dels coneixements apresos.
|
Tipus de navegació
|
La navegació és linial.
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
No en té.
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
La interfície és atractiva, té un disseny senzill i atractiu, fet que facilita el seu ús i la fa atractiva per als usuaris.
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
En aquesta web el nivell d'interactivitat és baix, l'activitat no requereix massa interactivitat amb l'usuari per a poder ser resolta amb èxit.
Aquesta pàgina és útil per estar informat del media ambient i la sostenibilitat del planeta. |
Valoració personal o propostes de millora
|
És una pàgina que permet treballar i interessar-se per com van les coses ja que s'inclouen continguts relacionats amb la sostenibilitat, en forma d'activitats o informacions setmanals diverses.
Però l'inconvenient que hi trobo és el fet d'haver-te de registrar.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada