Aquesta aplicació de la Generalitat de Catalunya permet practicar el reciclatge d'una manera dinàmica a través d'aquest joc interactiu disponible a la xarxa.
El joc consisteix en classificar les diferents deixalles als contenidors corresponents. Per a fer-ho hi ha el personatge de la mà lila que ens ajudarà a fer-ho.
Per provar el joc, clica damunt la següent imatge:
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
|
Títol
|
Els petits revolucionaris
|
Enllaç al programa
|
http://www.arc.cat/ca/publicacions/exe/joc_petisgestos/index.html
|
Autor (o autors)
|
Generalitat de Catalunya
|
A quin sector va dirigit
|
Edcació infantil i educació primària
|
Target
|
Educació infantil i cicle inicial
|
Argument
|
Treballa el reciclatge a partir de la classificació virtual de residus.
|
Funcionalitat
|
Per aprofundir en el coneixement dels diferents contenidors i saber que dipositar a cadascun d'ells.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Tractament de la informació i competència digital.
Competència del coneixement i interacció amb el món físic. |
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
L'estètica és divertida i senzilla, en tot moment hi ha una musica de fons molt divertida que ajuda a motivar als alumnes per desenvolupar l'activitat. En la mateixa línia, també trobem unes imatges senzilles i divertides que representen els diferents residus, contenidors i una mà animada que ens ajuda a classificar-los.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
En aquesta aplicació els infants han d'anar classificant els residus que van sortint depenen del contenidor on els correspongui.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
Individual
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
|
En aquesta web trobem un format entenedor i senzill que ens permet desenvolupar l'activitat d'una forma molt fàcil. Primer apareix una pàgina amb una breu descripció del que hem de fer, i seguidament apareix la pàgina principal on és desenvolupa l'activitat en si. A més a més, a la part central superior observem una nombres que ens indiquen els residus que ens falten per classificar.
|
Tipus de navegació
|
Fàcil. Web
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
Altaveus
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
La interfície és atractiva, té un disseny senzill i atractiu, fet que facilita el seu ús i la fa atractiva per als usuaris.
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
En aquesta web el nivell d'interactivitat és molt reduït, l'activitat no requereix massa interactivitat amb l'usuari per a poder ser resolta amb èxit. Permet a l'usuari classificar 19 residus en els seus corresponents contenidors sense un màxim de temps.
Aquesta activitats pot ser útil per treballar la classificació de residus a través de les TIC d'una forma més dinàmica. |
Valoració personal o propostes de millora
|
És una bona activitat, però penso que estaria bé incorporar-hi més residus per classificar, ja que amb només dinou residus l'activitat es fa una mica curta.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada