20 de març del 2014

EL JOC DEL RECICLATGE - JOC INTERACTIU

La finalitat d’aquesta activitat és ajudar a l’alumnat a desenvolupar les habilitats i les competències necessàries per viure en societat, fent-lo conscient de la influència del nostre model consumista en l’entorn i participant de manera activa i crítica en el procés de recollida i separació de les deixalles urbanes.

Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
Títol
El joc del reciclatge. Un residu, un recurs.
Enllaç al programa
http://www.arc-cat.net/ca/publicacions/exe/reciclatge/index.html
Autor (o autors)
Agència de residus de Catalunya
A quin sector va dirigit
Educació primària
Target
Cicle inicial - mitjà
Argument
Sensibilització del reciclatge que podem arribar a fer.
Funcionalitat
Tenir cura de quin envàs va al seu lloc corresponent.
Àrees curriculars relacionades
Medi
Competències que es treballen
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital
Competència del coneixement i interacció amb el món físic
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
És una programa molt visual i atractiu ple de color, acompanyat per un escrit quan hi passes per sobre.
Tipus d’activitat que proposa
Passes per tota la casa recollint els envasos, papers, cigarretes, mobles trancats... i passes d’una habitació a l’altre fins que està tot net i recollit.
Ús: (individual / col·lectiu)
Individual
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
         En totes les habitacions hi ha els mateixos contenidors (icones) a col·locats a baix, només canvia l’habitació i els objectes que has de col·locar al seu contenidor corresponent.
         Tipus de navegació
         La navegació és lineal pots començar i acabar per on tu vulguis.
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
         Pots utilitzar amb la tablet.
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
          El disseny del programa és molt atractiu i amb molt de color i senzill d’utilitzar, has d’anar movent el ratolí per la pantalla (i va corrent per l’habitació) i ell ja et ressalta els objectes a col·locar al seu lloc corresponent.
INTERACTIVITAT
       Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
       Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
       Quines possibilitats didàctiques ofereix?
         La seva interactivitat es mitja, ja que et passeges per les diferents habitacions i et fa un so desagradable en el cas d’haver-te equivocat, i quan l’encertes et surt una parrafada amb imatges al mig de la pantalla explicant el que has aconseguit col·locant aquell objecte al seu lloc (reciclatge). També tens una puntuació i un temps que pots intentar aconseguir superar a altres oponents que hagin jugat al mateix joc.
       És molt útil per treballar el tema del reciclatge a través de les Tic ja que és divertit i aprens de forma interactiva.
Valoració personal o propostes de millora                      
Aquest programa per tal de treballar i conèixer el món del reciclatge és adequat per als alumnes que ja tenen un nivell mig de on va cada envàs per tal de ser conscient dels diferents objectes que podem tenir a casa i tot va a parar al mateix contenidor (i no ha de ser així).
Però he trobat que podrien posar més opcions per fer-lo més atractiu, com crear algun personatge, crear les teves pròpies estances per tal de que no sigui sempre el mateix patró.

1 comentari:

  1. La finalitat d’aquesta activitat és ajudar a l’alumnat a desenvolupar les habilitats i les competències necessàries per viure en societat, fent-lo conscient de la influència del nostre model consumista en l’entorn i participant de manera activa i crítica en el procés de recollida i separació de les deixalles urbanes.

    ResponElimina