La finalitat d’aquesta activitat és ajudar a l’alumnat a desenvolupar les habilitats i les competències necessàries per viure en societat, fent-lo conscient de la influència del nostre model consumista en l’entorn i participant de manera activa i crítica en el procés de recollida i separació de les deixalles urbanes.
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
|
Títol
|
El joc del reciclatge. Un residu, un recurs.
|
Enllaç al programa
|
http://www.arc-cat.net/ca/publicacions/exe/reciclatge/index.html
|
Autor (o autors)
|
Agència de residus de Catalunya
|
A quin sector va dirigit
|
Educació primària
|
Target
|
Cicle inicial - mitjà
|
Argument
|
Sensibilització del reciclatge que podem arribar a fer.
|
Funcionalitat
|
Tenir cura de quin envàs va al seu lloc corresponent.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital
Competència del coneixement i interacció amb el món físic
|
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
És una programa molt visual i atractiu ple de color, acompanyat per un escrit quan hi passes per sobre.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
Passes per tota la casa recollint els envasos, papers, cigarretes, mobles trancats... i passes d’una habitació a l’altre fins que està tot net i recollit.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
Individual
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
|
En totes les habitacions hi ha els mateixos contenidors (icones) a col·locats a baix, només canvia l’habitació i els objectes que has de col·locar al seu contenidor corresponent.
|
Tipus de navegació
|
La navegació és lineal pots començar i acabar per on tu vulguis.
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
Pots utilitzar amb la tablet.
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
El disseny del programa és molt atractiu i amb molt de color i senzill d’utilitzar, has d’anar movent el ratolí per la pantalla (i va corrent per l’habitació) i ell ja et ressalta els objectes a col·locar al seu lloc corresponent.
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
La seva interactivitat es mitja, ja que et passeges per les diferents habitacions i et fa un so desagradable en el cas d’haver-te equivocat, i quan l’encertes et surt una parrafada amb imatges al mig de la pantalla explicant el que has aconseguit col·locant aquell objecte al seu lloc (reciclatge). També tens una puntuació i un temps que pots intentar aconseguir superar a altres oponents que hagin jugat al mateix joc.
És molt útil per treballar el tema del reciclatge a través de les Tic ja que és divertit i aprens de forma interactiva.
|
Valoració personal o propostes de millora
|
Aquest programa per tal de treballar i conèixer el món del reciclatge és adequat per als alumnes que ja tenen un nivell mig de on va cada envàs per tal de ser conscient dels diferents objectes que podem tenir a casa i tot va a parar al mateix contenidor (i no ha de ser així).
Però he trobat que podrien posar més opcions per fer-lo més atractiu, com crear algun personatge, crear les teves pròpies estances per tal de que no sigui sempre el mateix patró.
|
La finalitat d’aquesta activitat és ajudar a l’alumnat a desenvolupar les habilitats i les competències necessàries per viure en societat, fent-lo conscient de la influència del nostre model consumista en l’entorn i participant de manera activa i crítica en el procés de recollida i separació de les deixalles urbanes.
ResponElimina