Com ja sabem Scratch ens permet moltes possibilitats. En aquest cas hem trobat un usuari d' Scratch que ha fet servir el potencial d' aquesta aplicació per fer un joc sobre el reciclatge. Aquest tracta sobre diferents elements que aparèixen a la pantalla i que al aparèixer hem de clickar sobre el contenidor que correspongui. Si ho fas bé, sortirà un altre element i sinó el joc s' acabarà.
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web
multimèdia:
|
Títol
|
Joc de reciclatge a Scratch
|
Enllaç al programa
|
http://scratch.mit.edu/projects/17960073/
|
Autor (o autors)
|
Garbi2013
|
A quin sector va dirigit
|
Educació
|
Target
|
Educació infantil
|
Argument
|
Treballa el reciclatge a partir d' una activitat d’
Scratch no gaire interactiva però que pot resultar útil per als nens i nenes.
|
Funcionalitat
|
Per aprendre quin material va a cada un dels
contenidors.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital Competència del coneixement i interacció amb el món físic |
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
És una aplicació
no gaire visual, amb imatges sense gaire qualitat tot i que es pot veure tots els elements
que apareixen ben diferenciats. No va acompanyat de so, la qual cosa pot fer
que l’ alumne no es motivi lo suficient a l’ hora de fer l’ activitat.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
Segons l’ objecte que veiem a la part superior, hem
de triar el contenidor adient. Si ho fem correcte ens dirà molt bé, en canvi
si fallem ens dirà molt malament i que si volem cuidar el medi ambient em de
reciclar correctament..
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
Individual
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny,
hipervincles, gràfics)
|
Sempre trobem el mateix format i també hi trobem els
mateixos items que permeten el correcte desenvolupament de l’ activitat:
L’objecte a reciclar, els contenidors i el mateix fons. El disseny general de
la pàgina és massa bàsic.
|
Tipus de navegació
|
Activitat que
apareix a la pàgina d’ Scratch
|
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
|
Cap.
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser
comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques
d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
Té
un disseny molt entenedor i senzill per a qualsevol alumne. El seu poc colorit
i la inexistència de son el fan poc atractiu per als usuaris,
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les
actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de
l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre
preguntes, crear, publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar
avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
No No hi ha gaire interactivitat , l’
activitat corregeix la teva actuació en cas de que no dipositis l’ objecte en
el contenidor adequat. El programa ni recomana el que has de fer ni et dona
informes finals de la teva actuació. Només hi ha dues possibilitats o fer-ho
bé i continuar o malament i perdre i tornar a començar. Aquesta activitat pot
ser útil per treballar el reciclatge a través de les TIC però és força
millorable ja que no permet fer res a l’ usuari.
|
Valoració personal o propostes de millora
|
És un bona activitats per treballar el reciclatge i
és fàcil d’ entendre per a infants que comencen a aprendre el món de la
protecció del medi ambient. Considero que el joc podria millorar molt tant
estèticament com de forma sonora. També hauria de millorar les possibilitats
que ofereix a l’ usuari i el grau d’ interactivitat com ara fer un recompte
de les errades i encerts, un informa de resultat final etc.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada