3 d’abril del 2014

Joc de Reciclatge a Scratch

Com ja sabem Scratch ens permet moltes possibilitats. En aquest cas hem trobat un usuari d' Scratch que ha fet servir el potencial d' aquesta aplicació per fer un joc sobre el reciclatge. Aquest tracta sobre diferents elements que aparèixen a la pantalla i que al aparèixer hem de clickar sobre el contenidor que correspongui. Si ho fas bé, sortirà un altre element i sinó el joc s' acabarà.




Pauta per avaluar els programes/aplicacions web multimèdia:
Títol
Joc de reciclatge a Scratch
Enllaç al programa
http://scratch.mit.edu/projects/17960073/
Autor (o autors)
Garbi2013
A quin sector va dirigit
Educació
Target
Educació infantil
Argument
Treballa el reciclatge a partir d' una activitat d’ Scratch no gaire interactiva però que pot resultar útil per als nens i nenes.
Funcionalitat
Per aprendre quin material va a cada un dels contenidors.
Àrees curriculars relacionades
Medi
Competències que es treballen
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital
Competència del coneixement i interacció amb el món físic
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
És una aplicació  no gaire visual, amb imatges sense gaire qualitat  tot i que es pot veure tots els elements que apareixen ben diferenciats. No va acompanyat de so, la qual cosa pot fer que l’ alumne no es motivi lo suficient a l’ hora de fer l’ activitat.
Tipus d’activitat que proposa
Segons l’ objecte que veiem a la part superior, hem de triar el contenidor adient. Si ho fem correcte ens dirà molt bé, en canvi si fallem ens dirà molt malament i que si volem cuidar el medi ambient em de reciclar correctament..
Ús: (individual / col·lectiu)
 Individual 
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny, hipervincles, gràfics)
         Sempre trobem el mateix format i també hi trobem els mateixos items que permeten el correcte desenvolupament de l’ activitat: L’objecte a reciclar, els contenidors i el mateix fons. El disseny general de la pàgina és massa bàsic.
         Tipus de navegació
          Activitat que apareix a la pàgina d’ Scratch
Perifèrics especials: (tablet, càmera web...)
          Cap.
USABILITAT (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126).
          Té un disseny molt entenedor i senzill per a qualsevol alumne. El seu poc colorit i la inexistència de son el fan poc  atractiu per als usuaris,
INTERACTIVITAT
          Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...).
          Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear, publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ).
          Quines possibilitats didàctiques ofereix?
No  No hi ha gaire interactivitat , l’ activitat corregeix la teva actuació en cas de que no dipositis l’ objecte en el contenidor adequat. El programa ni recomana el que has de fer ni et dona informes finals de la teva actuació. Només hi ha dues possibilitats o fer-ho bé i continuar o malament i perdre i tornar a començar. Aquesta activitat pot ser útil per treballar el reciclatge a través de les TIC però és força millorable ja que no permet fer res a l’ usuari.
Valoració personal o propostes de millora
És un bona activitats per treballar el reciclatge i és fàcil d’ entendre per a infants que comencen a aprendre el món de la protecció del medi ambient. Considero que el joc podria millorar molt tant estèticament com de forma sonora. També hauria de millorar les possibilitats que ofereix a l’ usuari i el grau d’ interactivitat com ara fer un recompte de les errades i encerts, un informa de resultat final etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada