Avui us tornem a portar una aplicació que permet treballar el reciclatge a partir de les tic. Aquesta activitat tracta d' un joc interactiu en el qual hem d 'ajudar al nostre amic ÓS a introduir diferents materials en el contenidor adient. Si ho fas bé, et somriurà i si ho fas malament, s' enfadarà!
Sens dubte, considerem que aquest joc pot ajudar a entendre i conèixer la classificació dels residus d'una manera més entretinguda i dinàmica per concienciar els alumnes de quins materials han d' anar a cada contenidor.
Pauta per avaluar els programes/aplicacions web
multimèdia:
|
Títol
|
Joc de l’ ós i el reciclatge.
|
Enllaç al programa
|
http://www.fundacion-biodiversidad.es/minisites/2009/biodiver/para-ninyos/juegos/reciclaje/reciclaje.htm
|
Autor (o autors)
|
Fundación biodiversidad.
|
A quin sector va dirigit
|
Educació
|
Target
|
Educació infantil- Primària.
|
Argument
|
Treballa el reciclatge a partir d'una activitat
interactives i molt entretingudes per als nens i nenes.
|
Funcionalitat
|
Per aprendre quin material va a cada un dels
contenidors.
|
Àrees curriculars relacionades
|
Medi
|
Competències que es treballen
|
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital Competència del coneixement i interacció amb el món físic |
Tipus d’estètica (imatge, so, text, vídeo)
|
És una aplicació molt visual, amb imatges amb un
gran colorit i on es pot veure tots els elements que apareixen ben
diferenciats. També van acompanyades de so, una melodia engrescadora que pot
motivar al alumne, igual que l’ imatge que pot ser un gran atractiu per a
ell.
|
Tipus d’activitat que proposa
|
Hem de seleccionar els diferents productes i
dipositar aquests al contenidor adequat, si ho fem bé, cap problema però si
fallem l’ ós es cabrejarà fins que ho fem bé.
|
Ús: (individual / col·lectiu)
|
Individual
|
INTERFÍCIE, disseny de la pàgina (icones, disseny,
hipervincles, gràfics)
|
Sempre trobem el mateix format i també hi
trobem els mateixos items que permeten el correcte desenvolupament de l’
activitat: L’os, el fons, els productes i els contenidor. El disseny es molt atractiu estèticament. que.
|
Tipus de navegació
|
A partir de la pàgina fundación-biodiversidad.
|
USABILITAT (capacitat d’un software per ser
comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques
d’ús. (ISO/IEC 9126).
|
Té
un disseny molt entenedor i senzill per a qualsevol alumne. El seu gran
colorit i els sons alegres el fan atractiu per als usuaris,
|
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema (corregeix les
actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de
l’actuació...).
Què permet fer a l’usuari? (buscar informació,
respondre preguntes, crear, publicar informació, canviar el seu perfil,
utilitzar avatars ..... ).
Quines possibilitats didàctiques ofereix?
|
Hi ha un cert nivell d'interactivitat, l’ activitat corregeix la teva
actuació en cas de que no dipositis l’ objecte en el contenidor adequat.
Malgrat això, no podem tenir una idea de la nostra actuació al acabar de
jugar. Només permet a l'usuari respondre a l’ activitat que el programa
proporciona.
Aquesta activitat pot ser útil per treballar el reciclatge a través de les TIC d'una forma divertida i entretinguda per l’ alumne. |
Valoració personal o propostes de millora
|
És un bona activitats per treballar el reciclatge i
és molt adequat per a infants que comencen a aprendre el món de la protecció
del medi ambient. Considero que el joc podia tenir altres variants que fes el
joc una mica diferent. També podria oferir altres possibilitats com la
creació del nostre avatar, canviar el nostre perfil o bé veure altres
escenaris.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada